شگرد جدید کلاهبرداران استفاده از از رسیدهای باطله عابر بانکها است!
در ماههای اخیر افرادی سودجو با استفاده از شگرد جدید کلاهبرداری از طریق رسیدهای باطله عابر بانکها، اقدام به فریب مسئولان بانکها کرده و از این طریق مبالغ قابل توجهی به دست میآورند.
اشخاصی با پرسه زدن اطراف عابر بانکها اقدام به جمع آوری کاغذهای باطله رسید مشتریان میکنند این اشخاص به روش ماهرانهای با مسئولان در بانکها تماس گرفته و از طریق شماره حساب افراد با شگردهای خاص و استفاده از ادبیات بانکی مناسب اقدام به دریافت اطلاعات حساب افراد میکنند.
در مرحله بعدی این افراد شیاد و کلاهبردار نسبت به تهیه مدارک جعلی به نام این افراد اقدام میکنند.
به گزارش بانکی پس از انجام این کارها با مراجعه به بانک میتوانند مقادیری پول از حساب افراد دریافت کنند.
به افراد مذکور کاملا به ادبیات بانکی آشنا هستند و با شگردی خاص و محترمانه اقدام به دریافت اطلاعات میکنند.
پس لطفا پس از استفاده از خودپردازها رسید بانکی خود را در سطل های زباله کنار خود پرداز ها نریزید و یا اینکه اطلاعات آن را به خوبی نابود کنید.
آیتی آنالیز - ذکر این نکته نیز حایز اهمیت است که برخی سارقان با دستیابی به رسیدهای باطله خودپردازها و اطلاع از میزان مانده کارت بانکی کاربران اقدام به انتخاب سوژههای خود کرده و در زمان مناسب اقدام به زورگیری از صاحب کارت بانکی میکنند.
مدیریت اطلاعات شامل مدیریت و جمع آوری اطلاعات از یک یا چند منبع و ارائه آن اطلاعات به یک یا چند مخاطب است. مدیریت به معنی سازماندهی و کنترل ساختار، ترکیب و پردازش و ارائه اطلاعات است. در طول سال ۱۹۷۰ مدیریت اطلاعات تا حد زیادی محدود به تصویر، تعمیر و نگهداری از فایلها و مدیریت چرخه عمر فایلهای مبتنی بر کاغذ، رسانهها و سوابق بود. با گسترش فناوری اطلاعات در سال ۱۹۷۰، کار مدیریت اطلاعات افق جدیدی یافت و شروع به فعالیت در زمینهٔ تعمیر و نگهداری دادهها نمود. چنانچه ذخیره سازی اطلاعات معطوف گشت به وسایل الکترونیکی، مدیریت اطلاعات سخت و سخت تر شد. در اواخر سال ۱۹۹۰ زمانی که اطلاعات به طور منظم در سراسر شبکههای کامپیوتری و همچنین توسط دیگر وسایل الکترونیکی منتشر شد، مدیران شبکه، به یک معنا، مدیران اطلاعات شدند. آن دسته از افراد خود را با وظایف به طور فزاینده پیچیدهٔ سخت افزاری و نرم افزاری مواجه می دیدند. با آخرین ابزارهای موجود، مدیریت اطلاعات به یک منبع قدرتمند و پر هزینه برای بسیاری از سازمانها تبدیل شدهاست. مدیریت اطلاعات، بعنوان توانایی کل سازمان درموردایجاد، حفظ، بازیابی وقابـل دسترس ساختن فوری اطلاعات درست، درمکان درست، درسازمان درست، دردست افرادشایسته باکمترین هزینه، دربهترین رسانهها، برای بکارگیری درتصمیـم گیری توصیف شـدهاست. ((بست)) درسال ۱۹۸۸، به همان سبک، مدیریـت اطلاعات رابعنوان ((هماهنگی اقتصادی، مؤثروکارای تولید، کنترل، ذخیره سازی وبازیابی وانتشاراطلاعات ازمنابع بیرونی ودرونی به منظورتوسعه عملکردسازمانی)) توصیف میکند. این توصیف دردورنما، محدودمی باشدبطوریکه آن مواظب مدیریت ویژگیهای خوداطلاعات (محتوا، مالکیت، عرضه، برابری) نبوده وتوجهی به ابرازذخیره، تجهیزات بررسی کننده آن وسیستم بکارگیرنده آن ندارد.
بنابـراین به طورخلاصـه مساله کلیدی درگیردرمدیریـت اطلاعات، مدیریت نــمودن (اداره نمودن)اطلاعات دریک سازمانی می باشدکه تکنولوژی اطلاعات مدرن رابکارمی برد. مفهوم سیستمهای اطلاعات رشدسریع تکنولوی کامپیوتر، اشتیاق انسان رابرای بدست آوردن کمک کامپیوتردرحل مسائل پیچیده وپیچیده تر، توسعه میبخشد. مشکلاتی که صرفاًدرقلمروفعالیتهای موشکافانه وباطنی انسان مخصوصاًدرسازمانها، درچندسال گذشته، درنظر گرفته شد.
سیستمهای اطلاعات، خواسته همیشه بزرگترین سازمانهای در حال رشد و پویا میباشد. نیاز برای بدست آوردن دسترسی مناسب، سریع، اقتصادی (مقرون به صرفه)تدبیر روشهایی جهت ایجاد مدیریت و بکارگیری پایگاههای اطلاعاتی در سازمانها را ضروری میسازد اطلاعات مدیریت وسیستمای اطلاعات، بخصوص آنهایی که مربوط به فرایندهای تصمیم گیری مؤثردرسازمان می باشدیعنی بعنوان منابع سازمانی با ارزش در نـظر گرفته میشود. به زبان ساده بیان کنیم، یک سیستم اطلاعات سیستمی است برای پذیرش داده اطلاعات به عنوان یک ماده خام و از طریق یک یا بیشتر فرایند تبدیل، تولید اطلاعــات به عـنوان یک محصول میباشد. وشامل عناصر عملکردی متعاقبی می باشدکه مربوط بـه سازمان و محیطهای آن است: دریافت (درک): ورود اولیه اطلاعات، خواه بدست آمده یا تولید شده در یک سازمان. ثبت: کسب فیزیکی اطلاعات بررسی (جریان): انتقال با توجه به نیازهای خاص سازمان. انتقال: جریانی که در یک سیستم اطلاعات اتفاق میافتد. ذخیره: پیش بینی برخی استفاده مورد نظر در آینده. بازیابی: جستجوی اطلاعات ثبت شده. ارائه: گزارش، ارتباط و …. ــ به طور خلاصه، مدیریت اطلاعات مستلزم سازماندهی، بازیابی، کسب، تأمین امنیت و حفظ اطلاعات است. مدیریت اطلاعات اشتراک و ارتباط نزدیکی با مدیریت دادهها دارد به عـنوان یک محصول میباشد. وشامل عناصر عملکردی متعاقبی می باشدکه مربوط بـه سازمان و محیطهای آن است: دریافت (درک): ورود اولیه اطلاعات، خواه بدست آمده یا تولید شده در یک سازمان. ثبت: کسب فیزیکی اطلاعات بررسی (جریان): انتقال با توجه به نیازهای خاص سازمان. انتقال: جریانی که در یک سیستم اطلاعات اتفاق میافتد. ذخیره: پیش بینی برخی استفاده مورد نظر در آینده. بازیابی: جستجوی اطلاعات ثبت شده. ارائه: گزارش، ارتباط و …. ــ به طور خلاصه، مدیریت اطلاعات مستلزم سازماندهی، بازیابی، کسب، تأمین امنیت و حفظ اطلاعات است. مدیریت اطلاعات اشتراک و ارتباط نزدیکی با مدیریت دادهها دارد
فناوری اطلاعات (فا) (به انگلیسی: Information Technology یا IT)، همان طور که بهوسیله انجمن فناوری اطلاعات آمریکا(ITAA) تعریف شدهاست، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیادهسازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامههای نرمافزاری و سختافزار رایانه میپردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مانند استفاده از رایانههای الکترونیکی و نرمافزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد.
اخیرا تغییر اندکی در این عبارت داده میشود تا این اصطلاح به طور روشن دایره ارتباطات مخابراتی را نیز شامل گردد. بنابراین عدهای بیشتر مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (Information and Communications Technology) یا به اختصار ICT را به کار برند.